Automatyczna odpowiedź podczas Twojej nieobecności – Gmail

12/03/2021

Jak to mówią, nieobecni nie mają racji. A jeśli chcą ją mieć, to muszą sprawiać wrażenie, że są obecni.

Taki przypadek…

Przez dziesięć dni próbowałam się dodzwonić w dość istotnej sprawie do pewnego urzędu. Pisałam też maile, a nawet kilka. I nic. W końcu, ponieważ sprawa była dość istotna, udało się nawiązać kontakt poprzez telefon prywatny do tej, odpowiedzialnej za wspomniany problem, osoby. Okazało się, że Pani jest chora. Tak bywa. Po prostu byłoby lepiej, gdybym dostała taką informację po mojej pierwszej próbie kontaktu, ze wskazaniem osoby, która tą sprawą się w zastępstwie zajmuje. Prosta sprawa. Dużo niepotrzebnych, negatywnych emocji. No i wiecie te negatywne emocje to tak samo jak w dowcipie o cukiernicy….niesmak zostaje.

Chcesz żeby o Tobie pamiętali jak wrócisz z wymarzonego urlopu do pracy? Nie chcesz, aby ktoś źle o Tobie myślał, gdy Ty wylegujesz się pod przysłowiową palmą? Zadbaj o swój kontakt z rzeczywistością. Sprawiaj wrażenie, że nawet na urlopie jesteś kompetentny i zapracowany.
Jeśli na tym Ci zależy wykorzystaj narzędzia do tego dedykowane. Na przykład automatyczną odpowiedź w swojej skrzynce.

Poniżej krótki opis jak to zrobić w poczcie g-mail. Microsoft oczywiście też czuwa nad Twoim urlopem. O tym potem.

Jak zdefiniować automatyczną odpowiedź w skrzynce w Gmail?

  1. Po zalogowaniu się do swojej skrzynki znajdź ikonę trybiku. Otwórz ustawienia.
  2. Następnie kliknij Zobacz wszystkie ustawienia.
Zdjęcie pokazuje jak znaleźć wszystkie ustawienia Poczty Gmail.
  1. W ustawieniach pozostań w zakładce Ogólne.
Zakładka Ogólne w ustawieniach Gmail.
  1. Przewiń stronę w dół. Na końcu znajdziesz sekcję Wiadomość o nieobecności. Wybierz Wiadomość o nieobecności włączona.
  2. Określ daty: początkową i końcową.
  3. Wpisz temat.
  4. Zdefiniuj tekst wysyłanej do wszystkich automatycznie wiadomości…nie sugeruj się moją 😉
  5. Jeśli chcesz informować o swojej nieobecności tylko osoby zapisane w kontaktach – zaznacz tę opcję.
  6. Zapisz wprowadzane do ustawień zmiany.

Co jeszcze warto wiedzieć o tej opcji?

  • Jeśli korzystasz ze skrzynki w ramach organizacji (szkoła; biznes) możesz zawęzić wysyłanie odpowiedzi do kontaktów z organizacji.
  • Wiadomość wysyłana jest do nadawcy zazwyczaj tylko raz (chyba, że zmodyfikujesz wiadomość lub nadawca odezwie się do Ciebie znowu po czterech dniach).
  • Jeśli włączysz tę opcję, na górze Twojej skrzynki pojawi się baner z informacją i przyciskiem umożliwiającym szybkie wyłączenie tej opcji.
  • Nie dostanę automatycznej wiadomości maile, które Google (Twoja skrzynka) uznają je za SPAM.

Czy są inne sposoby na informowanie, że jeszcze żyję i wrócę do pracy?

Inny sposób do stworzenie wiadomości e-mail i przesunięcie w czasie ich wysyłki. Piszę o tym w innym poście z kategorii szybciej się nie da Ustalamy konkretne terminy, godziny a nawet minuty. W końcu nie wszyscy muszą wiedzieć, że jesteśmy na urlopie.

Poza tym istnieje także opcja wskazywania pracy poza biurem. W ten sposób dajemy znać współpracownikom, że nie jesteśmy dostępni w miejscu pracy i zadawanie nam teraz pytań nie ma sensu.

Inne rozwiązania? Nie zapominajmy, że mamy telefon ;). Zakładam, że widokówka z podróży też jest oczywiście jakąś opcją i ciągle jest witana z ogromnym entuzjazmem i niestety także pewną dozą zazdrości.

Podsumowując. Warto?

Zawsze warto traktować swoich współpracowników z szacunkiem. Szanujmy czas innych osób z nadzieją, że karma wraca.

wydajniej, szybciej, skuteczniej

normalniezdalnie.pl

poleca

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kalendarz – plan każdego dnia w skrzynce?

Jeśli właśnie zaczynasz swoją walkę z...

Keep – wyciąganie tekstu z obrazka

Keep - to ciekawe narzędzie należące do stajni...

Generator palet z Canvy

Na tej stronie staram się pisać o narzędziach,...

Pokaż swój kursor podczas spotkania zdalnego

Z cyklu proste rozwiązania są najlepsze, oznacz...

W jaki sposób TEN habit tracker może zmienić twoje życie?

Co to jest habit tracker i po co jest Ci...

Dlaczego warto znać podstawy podstaw pracy z arkuszami kalkulacyjnymi?

Właściwie dlaczego musisz uczyć się podstaw...

Funkcjonalny słownik w arkuszach Google

Będąc na swoim koncie Google, z listy aplikacji...

Kalendarz – plan każdego dnia w skrzynce?

Jeśli właśnie zaczynasz swoją walkę z...

Kalendarz – plan każdego dnia w skrzynce?

Jeśli właśnie zaczynasz swoją walkę z...

Keep – wyciąganie tekstu z obrazka

Keep - to ciekawe narzędzie należące do stajni...

Generator palet z Canvy

Na tej stronie staram się pisać o narzędziach,...

Pokaż swój kursor podczas spotkania zdalnego

Z cyklu proste rozwiązania są najlepsze, oznacz...

zaskakująco proste rozwiązania

sprawdź podobne na blogu

W jaki sposób TEN habit tracker może zmienić twoje życie?

W jaki sposób TEN habit tracker może zmienić twoje życie?

Co to jest habit tracker i po co jest Ci potrzebny? Habit tracker to narzędzie wspomagające nas w opanowaniu nowych nawyków. W nawykach najważniejsze jest to, żeby te nowe przestały zajmować nasz umysł, tylko po prostu weszły nam w krew. Nie można przecież cały czas o...

Nowe opcje formatowania w formularzu Google

Nowe opcje formatowania w formularzu Google

Jeszcze nie tak dawno pisałam o tym, że w formularzu Google tak mało jest opcji formatowania (Co można sformatować w formularzu Google?), a tu pojawia się właśnie taka informacja 🙂 Na moim starszym koncie Google opcja już funkcjonuje. Wdrożenie na innych kontach może...

Funkcjonalny słownik w arkuszach Google

Funkcjonalny słownik w arkuszach Google

Będąc na swoim koncie Google, z listy aplikacji wybierz arkusze. Otwórz nowy arkusz i zrób słownik. Działaj według wzoru czas na innowacje przyjdzie później. Będę opisywać Przygotowanie tabeli Zaczynając od komórki A1 wpisz kolejno:...

Share This